Suplementy na rzeźbę

Czysta masa mięśniowa to pragnienie wielu doświadczonych kulturystów, lecz również cel osób, jakie jeszcze chętniej korzystają z zajęć na siłowni. Suplementy na rzeźbę nie tylko pozwolą nam dostarczyć brakujących elementów wzmacniających dla naszego organizmu lecz także usprawniają nam życie. Niewątpliwie łatwiej oraz szybciej jest połączyć odżywkę białkową z wodą czy mlekiem w shakerze, aniżeli przyrządzić posiłek do pracy, jaki zimny nie będzie za dobrze smakował oraz zajmie dużą ilość miejsca w torebce, tornistrze i cenny czas, jaki stracimy na jego zrobienie.

Białko na rzeźbę
Pragnąc otrzymać jak najmniejszą zawartość tłuszczu w organizmie, powinieneś popracować nad ilością cukrów, tłuszczów oraz białek w kuracji. Odpowiedni podział makroskładników na redukcji to 25% energii z białek, 25% energii z tłuszczu oraz 50% z cukrów. Przy masie ciała blisko 100 kg, osiągnięcie takiej dawki białka może być trudne, ponieważ oznacza aż 162 g protein na dzień. Wyjściem może być dołączenie w diecie odżywki białkowej, jaka zapewni potrzebnych aminokwasów. Najdoskonalszym wyjściem będzie dobór izolatu białka serwatkowego, o jak najniższej zawartości tłuszczu oraz węglowodanów. Można także dodać białko kazeinowe, prezentujące się powolnym przyswajaniem oraz zapewniającym większe poczucie sytości.

Odżywki węglowodanowe
Węglowodany stanowią główne skupienie energii dla człowieka oraz bez tego elementu także ciężko będzie tworzyć mięśnie. Kiedy występuje deficyt owego elementu, ciało czerpię energię m.in. z białka czy tłuszczy. Rzadko gdy występuje nieodzowność suplementacji węglowodanami, ponieważ łatwo jest dostarczyć żądaną ich ilość z jedzenia. Co nie zmienia faktu, iż odżywki węglowodanowe doskonale sprawdzają się podczas długich sesji treningowych. Dostarczanie cukrów w płynie podczas treningu pozwoli nam zapobiec ubytków sił, co przekłada się na osiąganie doskonalszych efektów fizycznych.

Kreatyna
Suplement tenże jest chyba najpowszechniejszym pośród całkowitej masy sportowców najrozmaitszych dziedzin. Działanie kreatyny polega na składaniu się jej w mięśniach, co skutkuje zwiększeniem syntezy ATP więc jednego z podstawowych centrów energii w trakcie treningu siłowego. Pozwoli to ćwiczyć skuteczniej, mocniej oraz dłużej. Teraz na rynku przeważają dwie grupy kreatyny – jabłczan oraz monohydrat. Trudno jest określić, który z nich jest skuteczniejszy, gdyż ostateczne rezultaty suplementacji w obu wypadkach są zbliżone. Monohydrat jest trochę tańszy oraz zatrzymuje więcej wody w mięśniach. Jabłczan tymczasem jest uznawany za trochę lepszy suplement, jaki przynajmniej w teorii, zapewnia doskonalsze efekty w dłuższym czasie. Osobom początkującym poleca się jednakże zaczęcie cyklu kreatynowego od monohydratu kreatyny.

Pigułki na masę i co dalej?
Należy pamiętać, iż same suplementy nie zrobią za nas całkowitej roboty. Tak jak powszechnie wiadomo, najistotniejszy jest ruch oraz właściwa dieta. Gdy zadbamy o te zasady oraz wdrożymy efektywne odżywki uzyskamy niezwykle dobre efekty w niedługim czasie. Czy wszyscy którzy chodzą na siłownie stosują odżywki? Nie ma takiego obowiązku, każdy wybiera czy ćwiczy “na sucho” lub stosuje właściwe suplementy. Pamiętajmy jednakże, że suplementy to elementy, jakie dobrze wykorzystywane – wedle wskazań wytwórców nie zrobią nam krzywdy, i pozwalają zrealizować nasze cele. Gdy poważnie podchodzimy do ćwiczeń to właściwa suplementacja nie tylko skróci czas uzyskania idealnej figury, lecz również przyniesie lepszą rzeźbę, większą siłę oraz doskonalszą kondycję. Mnóstwo osób chodzących na siłownię niezwykle szybko zniechęca się z powodu braku zauważalnych rezultatów. Wynika to z nieodpowiednio dopasowanego treningu, nie stosowania jakiejkolwiek diety oraz braku właściwej suplementacji. Na szczęście zainteresowanie sportem, siłownią jeszcze to bardziej zwiększa się w naszym kraju. Jesteśmy coraz bardziej świadomi, mamy coraz więcej właściwych instruktorów, jacy prowadzą nas podczas ćwiczeń. Właściwa technika jest tu niezwykle ważna, nieodpowiednio zrobione ćwiczenia nie zapewnią nam rezultatów, i również mogą skutkować niebezpiecznymi kontuzjami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *